SHOPBACK- Dapatkan CashBack+Tawaran & Diskaun Terbaik di 300+ Kedai Online seperti Lazada, Expedia,Tabao & Sebagainya


Adakah anda selalu dan suka berbelanja secara online? Hari ini saya ingin kongsikan bagaimana berbelanja secara bijak dan mendapatkan cash anda kembali(cash back) seperti yang ditawarkan melalui ShopBack. Anda boleh memilih di antara 300+ kedai online yang disenaraikan ShopBack seperti Lazada, Zalora, Tabao, Qoo10 serta laman agensi pelancongan seperti Booking.com, Expedia, AirAsiaGo dan banyak lagi. Untuk pengetahuan anda, ShopBack mendapat komisen dari kedai-kedai online yang disenaraikannya dengan mengajak orang berbelanja di kedai tersebut dan sebagai ganjaran ShopBack berkongsi komisen tersebut dengan pembeli.

Contoh: saya ingin mebuat belian barangan di Lazada. Cashback yang ditawarkan 11%. Jumlah barangan belian saya di Lazada berjumlah RM99. Oleh itu jumlah Cash Back yang saya dapatkan ialah RM10.89 (11 x RM99 ÷ 100).

1. Layari laman ShopBack dan daftar di sini. (Refered by me)
  • Masukkan email dan password
  • Anda akan mendapat bonus RM5 setelah mendaftar(rujuk gambar di bawah) dan RM5 lagi setelah berbelanja online untuk kali pertama melalu ShopBack


2. Klik mana-mana kedai yang tersenarai di ShopBack sebagai contoh Lazada dan anda akan dibawa ke laman web Lazada.

3. Berbelanja seperti biasa dan buat pembelian di Lazada.

4. Selepas itu anda akan mendapat cash anda kembali di dalam akaun Shopback dalam masa 24 jam. Anda boleh semak di bahagian CashBack Details seterusnya rujuk di Pending tab

5. Status cash back anda akan bertukar Redeemable setelah pesanan disahkan oleh kedai online tersebut. Ini akan mengambil 30-60 hari untuk memastikan bahawa tidak ada pembatalan / pemulangan / pertukaran pesanan @ belian.

6. Anda boleh meminta bayaran(payout) atau menebus cashback anda sebaik sahaja anda mencapai Redeemable cash back RM10.00 

7. Bonus juga hanya boleh ditunaikan apabila Redeemable cash back anda mencapai RM10.00.


Dibawah ialah contoh cashback details akaun ShopBack saya untuk pembelian online saya yang terbaru di Qoo10:


Saya akan kongsikan cara-cara membuat pembelian online melalui ShopBack secara ringkas beserta gambar di entry yang seterusnya.





Comments